Giriş Paragrafı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 11 Türk gemisinin Hürmüz Boğazı’nı güvenli bir şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığını duyurdu. Bu gelişme, 2024 yılının başından bu yana devam eden bölgesel gerilimin ortasında gerçekleşti. Bakan, olayları anbean takip ettiğini ve gemi personeliyle sürekli iletişimde olduğunu belirtti.
Gemi Sayısı ve Konumu
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam yedi gemi bulunurken, 177 vatandaşımız bu gemilerde görevli. Bu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. 21 Haziran sabahı iki yeni gemi de bölgeye girdi.
Güvenlik Önlemleri
Bakan Uraloğlu, “Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz” diyerek, güvenlik protokollerinin sıkılaştırıldığını vurguladı. Gemiler, bölgesel riskleri minimize etmek için özel rotalar izliyor.
İç Bağlantılar
Sonuç
Bu gelişme, Türk gemilerinin bölgesel risklere karşı dayanıklılığını gösteriyor. Vatandaşlarımızın güvenliği öncelik olmaya devam ediyor.